Mosty

Kdykoli hráčské postavy dorazí k místu, kde se vám na mapě kříží řeka s cestou, hoďte 1k20. Případně, pokud jste v civilizovaném kraji mezi městy a vesnicemi, hoďte jen 1k10 nebo, pokud jste v divočině daleko od lidí, hoďte 1k10+10.
  1. Krytý dřevěný most. Pod šindelovou střechou se ubydlela skupina žebráků. Jeden z nich je mistr šermíř, co po zradě ženy ztratil chuť k životu.
  2. Kamenný most na obou stranách prochazí masivní strážní věží. Čtyři brány, posádka dvanácti vojáků. Důkladná prohlídka a 1% daň ze všeho nákladu, vybavení a cenností.
  3. Starý dřevěný most. Žebráci na něj tahají větve a rozlévají olej, očividně s úmyslem ho podpálit. Zblízka je vidět, že nejde o obyčejné žebráky, mají pod hadry prošívanice, skryté sekyry a krátké meče. 
  4. Na masivním kamenném mostě stojí po celé délce třípatrový hrázděný hostinec. Hudba, hazardéři a překupníci. Místo, kde se schází zástupci zlodějských cechů z okolních měst.
  5. Prastarý magický most z lesklého obsidiánu. Vysouvá se nad hladinu náhodně jedenkrát za tři dny. Obchodníci a cestovatelé při čekání formují tábory na obou březích. Prosperují tu bardi, kejklíři, kuchaři, zloději, dobrá zábava a obchod.
  6. Strojotvůrcovo sídlo ve středu řeky. Mechanická, kovová věž s masivními mlýnskými koly, které dokáží vyzdvihnout ponorné mosty spojující stavbu s oběma břehy.
  7. Krásný široký most z bílého pískovce, dekorovaný reliéfy, sochami a lavičkami z černého kovu. Je očarovaný a čas na něm běží třikrát pomaleji než v okolním světě. Scházejí se na něm milenci před dlouhým odloučením nebo umělci a řemeslnící před blížícím se termínem.
  8. Dřevěný most. Dav místních se chystá shodit dívku do řeky, s cihlami přivázanými ke kotníkům. Testují démonické posednutí. Utopí-li se, není posedlá a ten, kdo ji udal, bude potrestán. Pokud přežije, bude upálena.
  9. Romantický most s vysokým obloukem a vyřezávaným zábradlím. Do bílého dřeva pár milenců vyryl “Esmela a Tratos, navždy”. V nejbližším městě, ať jsou Esmela a Tratos v tajném a bezvýchodném vztahu (princ a služka, děti soupeřících rodů etc.).
  10. Přívoz s širokou pramicí a zvony na obou stranách k přivolání převozníka. Vyhublý a charismatický; baví se hledáním a rozdmýcháváním konflitků. Stříbrňák za převoz.
  11. Shnilý a ztrouchnivělý most. Vrže a naříká, 1 z 20ti šance na propadnutí. Pokud postavy bezpečně přejdou, doslechnou se o pár dní později o alchymistovi, pod kterým most nevydržel, hledajícím dobrodruhy pro nalezení ztraceného zboží.
  12. Provazový most bez prken, pouze tři hlavní lana. Na druhé straně se skrývají goblini. Vylezou sotva dosáhnete poloviny a začnou vyhrožovat odseknutím lan, pokud jim nehodíte své měšce.
  13. Pověstný neviditelný most, stará pomaličku se rozplétající magie. Čaroděj by jej mohl zničit a využít zbylou energii k posílení některého ze svých kouzel, případně výrobě trvalého efektu.
  14. Časem sešlý kamenný most, pod kterým žije pár tlustých ogřích milenců. Dokáží rychle vylézt na most z obou stran a lapit vůz nebo družinu vprostřed. Jako mýto obyčejně berou všechno stříbro a jídlo, co u sebe cestovatelé mají.
  15. Přes řeku stržený strom. Po celé délce hrubě osekané nebo polámané větve, zakončený trsem vyvrácených kořenů. Nestabilní a vlivem zatížení se může otáčet až o šestinu rotace.
  16. Z peřejí trčí kluzké kameny. Na druhu stranu je třeba přeskákat. Jeden z kamenů je šedý ještěr, čekající na snadnou kořist.
  17. Přívoz, kde místo lodi slouží obří želva. Převozník je legrační druid a jako poplatek požaduje pro sebe a želvu jídlo na tři dny.
  18. Mohutný kamenný most s kruhovým odpočívadlem nad hlavním pilířem. V samém středu stojí majestátní socha Voroka, patrona civilizace. Kdokoli pronese upřímnou motlitbu, může si později jedenkrát přehodit nepovedený hod dvacetistěnkou.
  19. Strašlivý kostěný most. Vybělené ostatky zvířat, humanoidů a obřích monster propleté v silnou konstrukci s trčícími bodci a žebry namísto příhrad a zábradlí. Kdo mostu nabídne nové kosti, může bezpečně přejít, ostatním do cesty most postaví kostlivce.
  20. Z řeky ční horní polovina obrovské sochy muže, který se rozpřaženýma rukama drží obou břehů. Hlavu má pokorně skloněnou k hladině a cestovatelé mohou projít po jeho pažích, ramenech a svalech za krkem.
Kredit za nápad na článek jde Sosce za vskutku vyčerpávající zadání: "Mosty". Ano, mohl jsem se věnovat mezilidským vztahům nebo branám mezi dimenzemi, ale nakonec originalita prohrála a vznikla tabulka obyčejných, přímočarých, fyzických mostů přes řeky.


1 komentář: